duminică, 3 februarie 2013

Granaţi la microscop

          În postarea asta vă prezint câteva tipuri de granaţi şi altele,  văzute la microscop. Piesele sunt "culese" din munţii din sudul Banatului, zonă cunoscută pentru astfel de frumuseţi (câmp vizual 8 mm).

*granat andradit var. demantoid


* granat andradit var. topazolit





* maclă cuarţ cu granat andradit var. melanit



* nu face parte din familia granaţilor dar mi s-a parut interesant, un cristal de magnetit (Ocna de Fier)



* macle cuarţ



Până data viitoare, toate cele bune.

4 comentarii:

  1. Odata cu aparitia ,,Comorile Pamantului''am inceput si eu sa prind gustul acestei pasiuni.Am achizitionat toate numerele mai putin nr.85,88,93 si 94.Lotul de la 61 la 100 l-am primit saptamana trecuta de la DeAgostini(cele de mai sus nu le-au mai gasit nici ei),fiindca am intrerupt cumpararea lor la timpul potrivit din anumite motive.Desi sunt novice in materie,doresc mult sa invat si sa caut astfel de comori,dar timpul nu-mi permite.Cat sa haladuiesc prin munti si paduri(mai ales ca nu am cunostintele necesare)nu ma prea incumet s-o fac,desi tare mult as vrea.Urmaresc acest blog de mult timp cat si pe cele ale celorlati pasionati.Poate ma ajutati sa obtin numerele lipsa(daca va prisosesc cumva)contracost,evident si poate si alte minerale si pietre de care sunteti dispus sa scapati.Cu stima,Ion.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut. Din pacate eu n-am achizitionat nici un exemplar din aceasta colectie, tot ce posed in colectia mea, sunt in mare parte gasite de mine si cateva dintre ele primite sau facute schimb cu alti colectionari. Cu privire la piese care ai vrea sa le ai in colectie imi spui ce anume si daca ai mai multe putem chiar face schimb. Ma poti contacta prin mail.

      Ștergere
  2. Servus Mihail!
    Cit mareste microscopul tau?
    De ce intreb? Am gasit unul de cumparat cu mariri de la 25 la 200,dar la 200 nu se vedea nimic.O nebuloasa.Sau nu stia cel care l-a pus in vinzare sa-l foloseasca?
    Are kitul ceva in program pentru maririle maxime?
    Alexandru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ciao Sandu.
      Pozale aste sunt facute cu microscop pana la 40x manual, pe obiectivul caruia pun camera foto. Pe cele digitale nu le prea folosesc(unu pana la 150x si celalalt pana la 350x) dacat la lumina naturala puternica deoarece nu ies prea grozav, iar la factor de marire mare nu ai nici claritate deoarece campul de vizual este foarte mic, de exemplu la 150x ai 2,4 mm si daca ai ceva care este tridimensional nu prea vezi decat ceva detalii, la factorul asta mare de marire este de preferat sa vizualizezi suprafete plane si foarte bine lustruite (cu pulberi stii tu...). Ar fi bine sa instalezi kitul pentru ca poti avea ceva optiuni acolo. Toate cele bune

      Ștergere