sâmbătă, 31 martie 2012

Noduli de silex

          Intr-o postare anterioara va aratam o formatiune de roci ciudata, la prima vedere parea calcar si ceva ce eu am crezut ca este os. Asa ca m-am pus si am aplicat o lovitura usoara de ciocan rocii respective. N-a mers din prima, dar dupa o lovitura mai serioasa am reusit sa desprind un fragment din ambele roci.
          Este acum destul de evident ca este vorba de doua roci diferite si clar delimitate; se vede clar ca roca ce parea os este de fapt silex ( la microscop nu sunt vizibile cristale acestea fiind foarte fine), duritate 7 Mohs, iar cealalta este un fel de marmura, nu prea deosebita.
          Iata cateva fotografii:





Pana data viitoare, toate cele bune

2 comentarii:

  1. Salut Mihail
    Dupa poza , nu cred ca este vorba despre cremene.Spartura cum apare in imagine nu se potriveste cu spartura cremenii,care este concoidala.Apoi , in cazul unei roci nu putem vorbi despre scara duritatii Mohs(care este specifica mineralelor)In cazul rocilor se foloseste coeficientul de tarie.
    Parerea mea este ca seamana mai mult cu un calcar, de unde si posibilitatea asocierii cu marmura(care este un calcar metamorfozat)
    Dar aceasta este doar o parere !

    RăspundețiȘtergere
  2. Mersi frumos, Victor. Este posibil! Nu sunt eu asa expert :) si nici nu am echipamentele necesare pentru identificare, in cazul asta am trimis poze pe un site american si am mai cautat ceva pe net.

    RăspundețiȘtergere