marți, 3 ianuarie 2012

Minuni la Microscop...

Pentru ca inca nu pot sau nu putem sa iesim pe teren si inca mai digeram carnatii si sarmalele specifice sarbatorilor de iarna si nu numai, m-am gandit sa mai studiez colectia mea de minerale, sa mai trag cate o privire mai de aproape si sa fac si niste fotografii.
M-am hotarat deja, daca pot sa fac o rectificare de buget anu` asta :), o sa cumpar un microscop ceva mai profi si sa pot surprind niste imagini cat mai clare si mai frumoase din minunata imparatie a mineralelor.
E magnific sa te uiti prin microscop si sa vezi niste lucruri care te duc cu gandul la "Alice in tara minunilor".
Am luat bucata de cassiterit (pe care am primit-o de la surioara mea cea mica si scumpa care pe 6 isi serbeaza ziua de nastere: La Multi Ani) si am inceput s-o studiez mai de aproape. Am gasit acolo pe langa cristalele de cassiterit si cristale de pirita si cuart (uneori maclate unele cu altele) :). Iata cateva exemple (camp vizual 4-6 mm):
















6 comentarii:

  1. Nu pot decat sa spun ``pfuuu ce minunatii!!!!!!!!``. Multumesc de imagini, ca esti generos si nu tii numai pentru tine ce vezi in ocular. Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  2. :) Toate cele bune, asemenea. O sa fac o pagina speciala cu asa ceva ... na ca am spus-o ....

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma ajutati si pe mine cu niste informatii? Am de ceva vreme "o piatra" cu niste cuburi aurii in ea... Cuburile respective sunt foarte lucioase, iar pentru un neavizat, ar parea a fi aur. Pus mai jos niste poze, in care, din pacate, nu se poate vedea adevarata frummusete a pietrei.
    http://i636.photobucket.com/albums/uu86/chase-status/c58f3dcf.jpg
    http://i636.photobucket.com/albums/uu86/chase-status/9c9f4716.jpg
    http://i636.photobucket.com/albums/uu86/chase-status/f9bb94e7.jpg
    Ce e interesant, e ca unele cuburi au crescut din interiorul altora, precum acesta incercuit :O
    http://i636.photobucket.com/albums/uu86/chase-status/4431f0ff.jpg

    RăspundețiȘtergere
  4. DA, E O ROCA FOARTE FRUMOASA, INTR-ADEVAR. PARE A FII CUARTIT CU CRISTALE DE PIRITA SI PREZINTA MACLE( ADICA CRISTALELE SE INTREPATRUND PE O ANUMITA PORTIUNE)

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc frumos de lamuriri!
    Daca aveti ceva fosile de dat, sunt deschis la un eventual schimb.

    RăspundețiȘtergere
  6. OK. Tinem legatura, si sa-mi spui ce vrei sa schimbi. Imi trimiti pe mail.

    RăspundețiȘtergere