marți, 27 decembrie 2011

Rhodolit?

Inca n-am primit nici un rezultat de la identificarea cristalului descoperit de mine. Avand mini microscopul si citind cate ceva despre granati mi-am dat seama ca ceva nu "pusca" in legatura cu prima determinare.
Am inteles ca granatul nu are clivaj la actiunea de distrugere a cristalului. Eu am descoperit cristalul deja distrus, dupa cum se prezinta, sub actiunea unui soc termic sau de presiune.Cristalele sunt rasfirate si au dimensiuni de la cativa milimetrii pana la cel mai mare care are aproape 3 cm dar din pacate sunt sparte aproape toate, exceptie facand cele mici, care nu sunt asa distruse. La o privire la microscop se observa niste suprafete de clivaj (ele se vad cu ochiul liber dar mai bine se vad la lupa) destul de plane si cu luciu puternic la lumina naturala.
Am facut cateva fotografii sa le puteti vedea si voi (camp vizualizare 4,5 mm) si poate o sa am mai multe pareri in privinta determinarii cristalului.
Dupa varietatea de cristale(cristale rosii-rozalii, albe de cuart, albe transparente, galbene transparente, mica neagra) eu banuiesc ca roca este pegmatit, dar nu stiu, o sa vedem, oricum este o roca superba.













Aici se vede un fragment de cristal perfect spart:



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu