duminică, 4 septembrie 2011

La lucru...

Weekendul asta, fiindca n-am reusit sa mergem nicaieri, eu cu Geza am intrat in atelier si dupa o ora si de pregatiri (asezat , fixat, reglat motor) am trecut la treburi mai serioase, adica slefuirea pietrelor ce le-am gasit weekendul trecut (o particica din ele).
Am slefuit jad si impreuna cu Geza am inceput sa facem cateva obiecte de bijuterii: cercei, pandantive si inele. Deoarece jadul este un mineral deosebit mai ales in bijuterie, am reusit sa realizam niste piese destul de frumoase. Acum, surpriza este ca am trecut si eu la lucru, direct, fara menajamente . Mi-am exersat fentezia priceperea si indemanarea :) pe care eu sincer sa fiu inca nu o am, dar am incercat sa dau totul din mine, pentru ca fara sa incerci n-ai cum sa reusesti.



Asadar, Geza la un motor eu la altul am inceput sa executam fiecare cate ceva. Ne-am ajutat reciproc, ne-am sfatuit si a iesit o treaba, eu zic, buna.
O sa va arat doar ce am slefuit, si realizat eu, sa ma laud, si sper ca data viitoare sa "fabric" ceva din ce in ce mai interesant.

Dupa cateva ore de munca ( frumosa, mult mai interesanta decat meseria de inginer :))) am reusit sa "scot la lumina din inima pietrei"( nu va arat decat ce am facut eu- dupa care finisate de Geza) dupa mine, niste adevarate frumuseti(deh, :)) sunt realizate de mine).
Am incercat sa prind in fotografie cat mai mult din frumusetea lor naturala. Este vorba despre cateva seturi de cercei pandantiv si piatra pentru inel. OBS: Nu sunt in faza finala de executie, urmeaza formarea finala, slefuirea pana la luciu si montare pe argint, aur etc.
1.

2



3.


4.




5.


6.


Apoi, cateva pandantive simple:












Pentru cei interesati de achizitionarea unuia din modele sau asemanator acestora cu mentiunea ca se poate monta la comanda si pe aur si argint rugam sa ne contactati la
http://rocimineralefosile-banat.blogspot.com/p/contact.html


12 comentarii:

  1. Interesante pietrele!

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca esti interesat te rog intra la Contact.Mersi

    RăspundețiȘtergere
  3. Bunaziua!
    Ati slefuit foarte frumos pitrele!
    Daca aveti timp puteti intra pe blogul meu ``de amator``, va rog frumos. Pe blog este vorba despre geologie. In partea de sus sunt etichete unde puteti sa cautati ce doriti.
    blog:``geologie cu anastasia``
    Multumesc!
    Anastasia

    RăspundețiȘtergere
  4. mersi frumos.Stiu blogul tau si te felicit pentru el tine-o tot asa si multa bafta in continuare

    RăspundețiȘtergere
  5. Ana-Maria Valciu15 octombrie, 2012

    Buna ziua! Felicitari pentru pasiunea voastra! Admir orice persoana care are cat de cat legatura cu pietrele!
    Am si eu o intrebare...mai bine zis 2...
    1...cu ce se poate slefui un mineral?
    2...o piatra obisnuita de pe marginea unui rau se poate slefui? ar capata luciu?
    sper sa imi dati un raspuns.
    Stima,Ana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna si multumim pentru interes.
      La intrebarea 1 raspunsul este: orice mineral se poate slefui, in primul rand cu un disc diamantat, urmand ca ulterior luciul sa fie capatat cu ajutorul altor materiale abrazive de granulatii crescatoare in ultima faza cu pulberi foarte fine spre a-i da luciul final. Toate pietrele pe care le-ati vazut pe blog au luciul lor adevarat; noi nu folosim lacuri speciale nici macar faimoasa "apa de sticla", deoarece luciul artificial dispare foarte repede spre deosebire de cel natural. Cu privire la intrebarea a doua,aproape orice piatra se poate slefui, spun aproape pentru ca luciul la unele dintre ele poate fi relativ, o roca mai compacta si cu granulatie fina poate avea avantajul de a capata un luciu frumos in timp ce unele roci mai grosiere nu pot ajunge la acest luciu perfect (sunt situatii si situatii- dar in principiu se poate).
      Va mai asteptam cu lamuriri si sper ca v-am lamurit cat de cat.

      Ștergere
  6. Multumesc foarte frumos! O sa imi procur ce am nevoie si o sa ma apuc de treaba,ca si amator, sa vad ce-o iesi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stiu ca este foarte vechi acest topic, dar sunt curios daca ai reusit si de ce ai avut nevoie ca sa reusesti sa lustruiesti pitrele e rau

      Ștergere
    2. E nevoie in primul rand de răbdare,:-), apoi de abrazivi de diferite granulatii, folositi in ordine crescătoare, ultimii fiind de 2000, dupa care se folosesc pulberi abrazive, cu mare atentie. Cam asta e secretul luciului natural, cel artificial nu ma intereseaza.

      Ștergere
  7. Iti urez succes si sa-mi arati si mie ce o sa faci :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Exista masini de slefuit pietre cu forme neregulate?

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna. Nu am vazut, dar sunt sigur ca exista. Oricum sunt scumpe.

    RăspundețiȘtergere