luni, 20 iunie 2011

Transalpina - drumul spre cer.


Dupa atatea plimbari am mai gasit puterea sa mai parcurgem o suta si ceva de km dus intors sa ajungem pe cea mai inalta sosea a Romaniei. Cea mai inalta sosea din Romania si dupa parerea mea ce mai frumoasa este "Transalpina", ea uneste orasul Novaci din judetul Gorj cu orasul Sebes Alba trecand prin statiunile Ranca si Voineasa, iar cel mai inalt punct al acesteia se afla in Pasul Urdele la o inaltime de 2145 de metri. Eu stiam zona pentru ca fusesem acolo pe jos, cu cativa ani in urma (cum o sa va povestesc in " Si Romania are locuri frumoase" ).
Acum ca exista si drum asfaltat, ne-am urcat in masina si da-i bice pana la cota 2145 m. Drumul sinuos si placut ne-a facut sa ne simtim parca intr-o zona de munte din Austria( aproape!:))). Oricum drumul este foarte bun din Targu Jiu pana in statiunea Ranca, iar dupa aceea portiunea de urcare este asfaltata, cu mici portiuni neasfaltate la podete si in zona de maxim pe o lungime undeva in jur de 100 m. Dupa cum am aflat drumul este bun pana la Sebes din pacate intre Petrosani si Voineasa se pare ca drumul este varza (pacat). Accesul se poate face deci cu orice masina atat timp cat am ajuns eu cu Jetta mea care este destul de joasa, asa ca daca aveti ocazia mergeti sa vedeti si nu veti regreta.
In fine dupa 1 ora si am ajuns pe frumoasele culmi ale Carpatilor Meridioanali, si anume in pasul Urdele unde, soseaua pe care rulam, odata ce am ajuns in punctul maxim m-i s-a parut ca este intr-adevar "drumul spre cer":






Da. Asa pare si asa m-i s-a parut si mie, dar este doar o iluzie optica.
Iata cum arata portiunea de drum de care va povesteam, drumul spre statiunea Ranca de la Novaci ( in fata se vede statia tv de pe varful Tolanu sau Cerbu cum i se mai zice):













Statiunea Ranca este vegheata de sus de catre frumosul varf sub forma de piramida sau mai degraba con, Vf. Papusa (2135 m). Este un varf de pe inaltimea caruia in conditii de vizibilitate buna se vede foarte bine o buna parte din Oltenia si Ardeal.




























Aici sus la cota 2160 de metri nu ne-am despartit de ciocanele noastre si am gasite niste cuartit si granit foarte frumos.








O mica plaja pe zapada de iunie nu strica; face bine la ten :)).




In concluzie...va las pe voi sa judecati..merita efortul :) ? Eu zic ca da...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu