joi, 16 iunie 2011

"Ce minuni am mai gasit :) ieri" pe raul Timis

Adevarate minuni ale naturii, se gasesc pe raul Timis; niste depuneri de hematita, in forma tubulara. In colectia Gruescu exista cateva exemplare, daca nu ma insel, culese din campia Panonica. Acestea s-au format cu mult timp in urma de catre o specie de bacterii care descompuneau fierul din apa puternic mineralizata si asezand-o pe ramuri de copaci de pe fundul apei prin depuneri stratificate. In timp lemnul s-a descompus sau metamorfozat de aici forma tubulara a acestora. Am gasit cateva bucati putin alterate dar deosebite. Exemplarele mai interesante sunt cele care contin bifurcatii de ramuri. Un exemplu il vedeti mai jos si intr-adevar poti sa zici ca natura poate face lucruri care te lasa mut.







Aici mai jos este o formatiune din ramificatia unei ramuri care am considerat eu ca seamana foarte mult cu nobilul caine de rasa, Scottish Terrier:








Si daca tot veni vorba de "minuni" ale naturi tot ieri mi-am imbogatit colectia cu niste pietre frumoase culese de pe santierele patriei :): jasp cu microagate :











In weekend o sa revin cu noi "minuni".....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu